• Prijzen en boeken

    • Hoe oud moet ik zijn om een vakantiehuis te huren?

      Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om een vakantiewoning te huren.

      Groepen jongeren

      Helaas verhuren wij niet aan groepen jongeren waarvan niemand 25 jaar of ouder is. Als je toch een boeking plaatst zonder aan te geven dat er sprake is van een groep jongeren, hou er dan rekening dat wij het recht hebben:

      • de boeking te weigeren zonder de betaalde huursom terug te betalen
      • te weigeren de sleutel te overhandigen zonder de betaalde huursom terug te betalen
      • een borg van maximaal DKK 3500 per persoon te vragen (als de boeking bij uitzondering wordt geaccepteerd)

      Een stel jonger dan 25 jaar is geen groep en valt dus niet onder bovenstaande regel.

    • Hoe huur ik een vakantiehuis?

      Dat is eigenlijk heel eenvoudig. Als je het juiste vakantiehuis hebt gevonden, klik je gewoon op de knop "Boeken" en vul je vervolgens een formulier in met je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Controleer of de informatie correct is en bevestig de boeking. Dat is alles.

      Een paar minuten later sturen we je een e-mail ter bevestiging van je boeking. Je boeking van het betreffende huis is definitief zodra je een orderbevestiging hebt ontvangen.

    • Aan wie moet ik de huursom betalen?

      Zodra je boeking van het huis in kwestie is bevestigd, stuurt onze partner je een e-mail of brief met betalingsgegevens. Je betaalt aan onze partner.

    • Zijn de prijzen inclusief belastingen en toeslagen?

      Alle prijzen zijn inclusief btw en andere belastingen. De prijzen zijn dagprijzen. Toeristenbelasting wordt altijd apart verrekend.

    • Wanneer moet ik betalen en in hoeveel termijnen?

      Je betaalt de huur in 1-2 termijnen; het aantal hangt af van het aantal dagen tussen de dag dat je het vakantiehuis boekt en de dag dat je aankomt. De exacte voorwaarden en betalingsdata vind je in de huurvoorwaarden en in je huurovereenkomst.

    • Kan ik mijn aankoop herroepen?

      Er is geen herroepingsrecht volgens de Deense Forbrugeraftalelov (de wet op consumentenovereenkomsten), dus gelden de annuleringsregels voor de afzonderlijke artikelen.

      Je moet er dus rekening mee houden dat de algemene herroepingstermijn van 14 dagen niet geldt als je een vakantiehuis huurt. Dit betekent dat de annuleringsvoorwaarden voor de individuele vakantiewoningen van toepassing zijn. De precieze regels en eventuele kosten voor annulering van je vakantiehuis of vakantiewoning staan vermeld in de huurvoorwaarden waarvan je hebt bevestigd dat je ze bij de boeking hebt gelezen.

    • Prijsgarantie op alle vakantiehuizen

      Je betaalt nooit te veel als je bij ons een vakantiehuis huurt, want er geldt een prijsgarantie op al onze vakantiehuizen.

      De prijsgarantie houdt in dat als je hetzelfde vakantiehuis tegen een lagere prijs vindt bij een ander verhuurbureau, wij de lagere prijs matchen en je het verschil betalen. LET OP: Het vakantiehuis moet precies hetzelfde vakantiehuis zijn voor dezelfde periode, hetzelfde aantal personen en dezelfde leeftijd van het aantal personen. Annuleringsverzekering en eindschoonmaak vallen alleen onder onze prijsgarantie als ze zijn inbegrepen als verplicht onderdeel van de huurprijs.

      Als je gebruik wilt maken van onze prijsgarantie, moet je uiterlijk 24 uur na het moment van boeken (d.w.z. het tijdstip waarop je boeking is voltooid) contact met ons opnemen. Je aanvraag moet je contactgegevens en boekingsnummer bevatten, en schriftelijk bewijs (bijvoorbeeld een screenshot) van de lagere prijs die je elders hebt gevonden.

  • Klachtenwijzer

    • Zo dien je een klacht in over een vakantiehuis

      Als je ontevreden bent over je vakantiehuis, neem dan eerst contact met ons op. Als er geen oplossing gevonden kan worden, kun je een klacht indienen bij het Deense Ankenævn for Feriehusudlejning (de klachtencommissie voor vakantiewoningverhuur). In dat geval moet je een klachtenbrief opstellen op het door het Ankenævn verstrekte formulier.

      Op dexe pagina vind je een beschrijving van de procedure en een link naar het formulier.

      Ankenævn for Feriehusudlejning
      Amagertorv 9, 2
      1160 København K
      http://www.fbnet.dk/

      Je kunt ook een klacht indienen via het EU-klachtenplatform http://ec.europa.eu/odr.

      Zo dien je een klacht in over een vakantiepark

      Als je een klacht wilt indienen over je verblijf in een vakantiepark en het is niet mogelijk om je klacht in de accommodatie op te lossen, dan moet je binnen 48 uur na terugkomst een schriftelijke klacht bij ons indienen.

      Je kunt ook een klacht indienen bij de Deense klachtencommissie voor hotel, restaurant en toerisme:

      Ankenævnet for hotel, restaurant og turisme
      Vodroffsvej 2
      DK-1900 Frederiksberg C
      Tel. +45 35 36 51 21
      E-mail: kontakt@hrt-ankenaevn.dk

  • Borg

    • Wat wordt gedekt door het geld dat ik als borg betaal?

      Het als borg betaalde bedrag is een garantie voor de betaling van elektriciteit, water en andere nutsvoorzieningen. Het bedrag dekt ook de reparatie van eventuele kleine schade.

    • Mijn vakantie is voorbij – wanneer krijg ik mijn borg terug?

      Het eventueel resterende saldo wordt na de eindafrekening terugbetaald door overschrijving op de rekening die je bij aankomst/aanbetaling hebt opgegeven. Houd er rekening mee dat het tot 8 weken kan duren voordat de borg wordt teruggestort.

  • Fouten, gebreken en ongedierte

    • Wat is mijn positie als ik een duidelijke fout of typefout ontdek?

      We doen veel moeite om ervoor te zorgen dat alle informatie over onze vakantiehuizen en vakantiewoningen actueel en correct is. In het geval van duidelijke fouten en typefouten wordt beoordeeld of je wist of had moeten weten dat er sprake was van een fout.

      Dit betekent dat als je een boeking maakt op basis van informatie die duidelijk niet correct is of is ontstaan door duidelijke typefouten, wij ons het recht voorbehouden de boeking te annuleren zonder enige compensatie of schadevergoeding als wordt beoordeeld dat je wist of had moeten weten dat er sprake was van een fout.

    • Ik heb geboekt, maar de informatie klopt niet – wat moet ik doen?

      Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat alle informatie up-to-date en correct is. Daar hebben we veel energie in gestoken. Als blijkt dat er gebreken of defecten aan het vakantiehuis zijn en dat deze niet in de beschrijving waren opgenomen, moet je onmiddellijk contact opnemen met onze lokale partner EN zo snel mogelijk contact met ons opnemen.

      Wij maken echter een voorbehoud voor duidelijke fouten en typefouten, zie de paragraaf hierboven.

    • Wat moet ik doen bij plotselinge schade?

      Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor plotselinge schade, zoals storingen in elektrische installaties. In geval van een stroomstoring raden we je aan eerst te controleren of je alleen een zekering moet vervangen of dat de aardlekschakelaar is uitgeschakeld en dus opnieuw moet worden ingeschakeld.

      Als dit niet het geval is of als de schade iets is wat je niet zelf kunt repareren, moet je contact opnemen met onze lokale partner. De naam en het adres van deze partner staan vermeld in de huurovereenkomst.

      Als de schade niet naar tevredenheid kan worden hersteld, stuur dan vóór of uiterlijk direct na terugkomst een schriftelijke klacht naar ons. Het is belangrijk dat alle gebreken en defecten tijdens je verblijf en onmiddellijk na ontdekking aan onze partners worden gemeld. Als niet aan deze eis wordt voldaan, vervalt het recht op eventuele compensatie/vergoeding.

    • Wat moet ik doen als ik last heb van ongedierte?

      Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor ongedierte zoals wespen, vliegen, mieren enz. in of rond het vakantiehuis of de vakantiewoning.

      Als je last hebt van ongedierte, neem dan contact op met onze lokale partner, die de kwestie zal afhandelen.

    • Wat als er sprake is van een oorlog, een staking, een natuurramp enz.?

      Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor situaties die kunnen ontstaan als gevolg van het uitbreken of dreigen van oorlog, stakingen, blokkades, rantsoenering, grenssluitingen, epidemieën, pandemieën, natuurrampen, vervuilingsrampen (inclusief nucleaire lekkages), uitval van communicatienetwerken en andere gebeurtenissen die als overmacht kunnen worden gekenmerkt.

  • Huisdieren

    • Mag ik mijn huisdier(en) meenemen naar een vakantiehuis?

      Ja, het is geen probleem om één of meerdere huisdieren mee te nemen op vakantie. Als je aangeeft hoeveel huisdieren je wilt meenemen, kun je kiezen uit alle vakantiehuizen die beschikbaar zijn als je op vakantie gaat.

    • Maakt het verschil of ik een hond of een kat meeneem?

      Nee, er is geen verschil.

    • Is het 100% zeker dat er geen dieren zijn geweest in een vakantiehuis waar dieren niet zijn toegestaan?

      Nee, helaas kunnen we niet garanderen dat er nooit een hond, kat of andere huisdieren in een vakantiehuis zijn geweest, ook al staat in de presentatie en huurvoorwaarden van het betreffende huis dat huisdieren niet zijn toegestaan.

  • Annuleringsverzekering, eindschoonmaak en verbruik

    • Is een annuleringsverzekering inbegrepen in de huurprijs?

      In sommige gevallen is een annuleringsverzekering inbegrepen in de huurprijs, in andere gevallen niet. Bij de presentatie van elk vakantiehuis wordt altijd duidelijk vermeld of de prijs inclusief annuleringsverzekering is of niet. Als dit niet het geval is, kun je er meestal voor kiezen een annuleringsverzekering af te sluiten. Als deze optie niet wordt aangeboden, raden we je aan deze apart af te sluiten.

    • Is de eindschoonmaak inbegrepen in de huurprijs?

      In sommige gevallen is de eindschoonmaak inbegrepen in de huurprijs, in andere gevallen niet. Bij de presentatie van elk vakantiehuis wordt altijd duidelijk vermeld of de prijs inclusief eindschoonmaak is of niet. Als dit niet het geval is, kun je er meestal voor kiezen een eindschoonmaak te kopen.

    • Zijn elektriciteit, water en ander verbruik inbegrepen in de prijs?

      Verbruiksgerelateerde kosten zoals elektriciteit en verwarming zijn niet inbegrepen in de huurprijs en moeten apart worden afgerekend. Er zijn echter huizen waar geen zichtbare meter is geïnstalleerd. Hier wordt een vast bedrag per persoon/dag of een vaste verplichte toeslag per boeking in rekening gebracht. De specificatie staat duidelijk vermeld in de huispresentatie en de huurovereenkomst. Water is in sommige gevallen inbegrepen in de huurprijs; anders wordt het ook apart verrekend.